Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Siemens Mobility pomoże w cyfryzacji infrastruktury SBB

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
12-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Siemens Mobility pomoże w cyfryzacji infrastruktury SBB
fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility i Szwajcarskie Koleje Federalne (SBB) podpisały strategiczną umowę ramową, która stanowi podstawę dla bardziej nowoczesnego i wydajnego systemu kolejowego w Szwajcarii. Dzięki rozwiązaniu Signaling X logika nastawni jest inteligentnie przenoszona do centralnych centrów danych, co zapewnia cyfryzację operacji kolejowych od podstaw. Celem jest zwiększenie wydajności operacyjnej oraz stworzenie zrównoważonej i wysoce wydajnej infrastruktury mobilności.

Umowa ramowa obejmuje budowę cyfrowych urządzeń nastawczych, w tym sprzętu i oprogramowania, a także kompleksowe usługi, takie jak rozwój, szkolenia i wsparcie. Umowa została zawarta na okres dziesięciu lat i może być przedłużona trzykrotnie, każdorazowo o pięć lat.

Ponadto partnerzy uzgodnili 25-letnie utrzymanie w celu zapewnienia płynnego i niezawodnego działania. W trakcie realizacji projektu zostanie zmodernizowanych około 500 nastawni, a około 80 procent istniejących systemów zostanie wymienionych w ciągu najbliższych 20 lat. Uruchomienie pierwszych cyfrowej nastawni planowane jest na 2029 rok. W trakcie trwania umowy zamówienia na dostawę poszczególnych nastawni będą przyznawane na bieżąco.

– Cieszymy się, że wraz z SBB możemy kształtować przyszłość szwajcarskiej kolei. Sercem tej transformacji są wirtualne systemy sterowania ruchem kolejowym. Dzięki Signaling X logika sterowania ruchem kolejowym jest inteligentnie przenoszona do centralnych centrów danych, co pozwala na całkowitą cyfryzację operacji kolejowych. Ta przełomowa technologia nie tylko znacznie zwiększa przepustowość i niezawodność sieci, ale także w decydujący sposób przyczynia się do realizacji celów klimatycznych SBB. Zapewniając gwarantowaną dostępność systemu na poziomie nawet 100%, pomagamy osiągnąć nasz wspólny cel: więcej pociągów kursujących w krótszych odstępach czasu dla transportu pasażerskiego i towarowego w Szwajcarii – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.

– Szwajcaria jest kolejnym europejskim krajem po Norwegii, która w kompleksowy sposób podchodzi do digitalizacji infrastruktury kolejowej kraju, wprowadzając technologie cyfrowe Siemensa. Cyfryzacja infrastruktury, w tym np. nastawni wspiera optymalizację kosztów inwestycyjnych oraz operacyjnych, zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego oraz adresuje obecne wyzwania zarządców infrastruktury w zakresie zmieniających się trendów. Co ważne, nowe technologie cyfrowe wspierają także współistnienie i integrację pomiędzy zainstalowanymi już rozwiązaniami w infrastrukturze kolejowej, a tymi, które dopiero będą implementowane w warstwie bezpieczeństwa, zarządzania i sterowania ruchem. Warto stawiać na sprawdzonych i rzetelnych partnerów realizując duże projekty infrastrukturalne na kolei w Europie, w tym także w Polsce także z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych – powiedział dyrektor ds. rozwoju biznesu Siemens Mobility Sp. z o. o. Adam Szymankiewicz.

Siemens Mobility od dziesięcioleci jest mocno zakorzeniony w Szwajcarii z całym swoim łańcuchem wartości i jest sprawdzonym partnerem Szwajcarskich Kolei Federalnych (SBB). Firma wykazała się swoim doświadczeniem w wielu projektach uruchomieniowych w dziedzinie technologii sterowania i sygnalizacji, w tym w przypadku bardzo złożonych systemów. Doświadczeni lokalni pracownicy zajmują się całym cyklem życia projektu, w tym opracowaniem, planowaniem projektu, produkcją, montażem, uruchomieniem, wsparciem, zarządzaniem przestarzałością i logistyką części zamiennych. Ta wszechstronna wiedza specjalistyczna jest kluczowym czynnikiem sukcesu długotrwałej współpracy z SBB.

Koncern posiada również dużą bazę instalacyjną w SBB i opracował jasną ścieżkę ewolucyjnej migracji tych platform w kierunku docelowej architektury. Takie podejście gwarantuje, że istniejąca infrastruktura może zostać efektywnie i w sposób zrównoważony dostosowana do przyszłych celów SBB. Siemens Mobility i poprzedzające ją firmy udowodniły w ciągu ostatnich 100 lat, że potrafią z powodzeniem i niezawodnie realizować długoterminowe zobowiązania. Sieć kolejowa SBB obejmuje 3266 kilometrów, co czyni ją największą siecią o standardowej szerokości torów w Szwajcarii, wykorzystywaną zarówno do transportu pasażerskiego, jak i towarowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcaria planuje nowy 23-kilometrowy tunel kolejowy

Infrastruktura

Szwajcaria planuje nowy 23-kilometrowy tunel kolejowy

Przemysław Farsewicz 01 kwietnia 2023

W Szwajcarii lawina wykoleiła pociąg [zdjęcia]

Infrastruktura

W Szwajcarii lawina wykoleiła pociąg [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 lutego 2022

Stadler wygrywa gigantyczny przetarg w Szwajcarii

Tabor i technika

Stadler wygrywa gigantyczny przetarg w Szwajcarii

Michał Szymajda 05 października 2021

Szwajcaria. Jak powstawał i co zmienił S-Bahn w Zurychu

Zintegrowany transport

Szwajcaria. Jak powstawał i co zmienił S-Bahn w Zurychu

Łukasz Malinowski 01 listopada 2020

W grudniu 2021 ruszy nocny pociąg Zurych – Amsterdam

Pasażer

Stadler Giruno rozpoczął rozkładowe kursy z pasażerami

Tabor i technika

Zobacz również:

Szwajcaria planuje nowy 23-kilometrowy tunel kolejowy

Infrastruktura

Szwajcaria planuje nowy 23-kilometrowy tunel kolejowy

Przemysław Farsewicz 01 kwietnia 2023

W Szwajcarii lawina wykoleiła pociąg [zdjęcia]

Infrastruktura

W Szwajcarii lawina wykoleiła pociąg [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 lutego 2022

Stadler wygrywa gigantyczny przetarg w Szwajcarii

Tabor i technika

Stadler wygrywa gigantyczny przetarg w Szwajcarii

Michał Szymajda 05 października 2021

Szwajcaria. Jak powstawał i co zmienił S-Bahn w Zurychu

Zintegrowany transport

Szwajcaria. Jak powstawał i co zmienił S-Bahn w Zurychu

Łukasz Malinowski 01 listopada 2020

W grudniu 2021 ruszy nocny pociąg Zurych – Amsterdam

Pasażer

Stadler Giruno rozpoczął rozkładowe kursy z pasażerami

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij